به گزارش روابط عمومی موسسه‌ آموزش عالی امام جواد(ع) یزد، با توجه به تجربه‌های موفق خود در برگزاری برنامه‌های سالانه‌ای‌ مراسم نظیر بزرگ‌داشت اساتید پیش‌کسوت استان، مسابقه‌ی ملی معماری و ... در نظر دارد مراسم سالانه‌ای را به مناسبت بزرگ‌داشت حکیم عمر خیام نیشابوری و روز ملی ریاضیات برگزار نماید. هدف از اجرای این برنامه عمومی کردن ریاضی و شناساندن جنبه‌های جذاب و شیرین ریاضی، هم‌چنین معرفی کاربردهای ریاضی به عموم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانش‌جویان رشته‌های مختلف می‌باشد.

در برنامه‌ی امسال که با مشارکت خانه‌ریاضیات یزد، پارک علم و فن‌آوری یزد هم‌چنین حمایت دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه یزد، دانشگاه پیام نور استان یزد، دانشگاه علم و هنر، دانشگاه فنی شهید صدوقی، دانشگاه علمی و کاربردی جوادالائمه و بنیاد ملی نخبگان همراه در روز پنجشنبه اول خرداد 93 در پردیس اصلی دانشگاه امام جواد (واقع در صفاییه، بلوار شهیدان اشرف) برگزار می‌شود برنامه‌های متنوعی نظیر نمایشگاه هوش و خلاقیت ریاضی، کارگاه تعیین شخصیت ریاضی، کارگاه اوریگامی، تاریخ ریاضی، آثار خیام، یادی از دکتر مصحفی و ... در نظر گرفته شده است.

لازم ذکر است سخنرانی عمومی با موضوعات چرا ریاضیات، تاریخ ریاضیات و ریاضیات خیام، چند نمونه از زیبایی‌های ریاضی، برگزاری لیگ بازی و معما به همراه اهدای جوایز، بررسی فعالیت‌های خیام در زمینه‌ی نجوم و ستاره‌شناسی و رصد آسمان از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه می‌باشد.

موسسه‌ آموزش عالی امام جواد(ع) با برگزاری این برنامه و استمرار آن قصد دارد علاوه بر معرفی مفاخر علم و ادب فارسی، کاربردهای ریاضیات در علوم مختلف را مشخص نماید و جواب سوال رایج دانشجویان را که "به‌راستی ریاضی به چه درد می‌خورد؟!" را به‌صورت عملی بدهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا